2006-11-13

Att köpa eller inte köpa

Eller rättare sagt: behålla eller inte behålla. Det är frågan. Häromdagen berättade jag om mina äventyr på årets shoppingupplevelse och frågade om mina kära läsare ville se Viktor & Rolf-blusen från H & M. Och det ville ni ju! Gullpluttar!

Så här ser den ut:
PICT0004
Det där som är upptill vid axlarna är liksom en isättning av en massa hjärtan av genomskinligt och lite styvt tyg, som jag tror kallas organza. Det där som ni ser ovanför kameran är intressanta skuggor under ögonen – såna som lätt uppträder efter en helg tillsammans med sextio tonåringar. Varför är de som mest sociala mitt i natten? Som tur är så matchar ju hålögdheten blusen både i färg och i den lätt dekadenta stilen.

Jag försöker mig på något slags halvfigur också:
PICT0008

Frågan är nu alltså: Ska jag behålla den? Vad tycker ni? Kommer jag i så fall att använda den? Ja, det kan ju inte ni veta något om, men för dem som inte har träffat mig IRL så kan jag väl visa hur jag vanligtvis brukar se ut också. Så kan ni kanske göra något slags kalkyl av sannolikheten för att blusen blir använd:

PICT0009

Attans vad svårt det är att fotografera sig själv i spegeln!

15 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Men vad lustiga mina lår ser ut så där snett uppifrån! Det har jag aldrig tänkt på förut.

Lotten Bergman sa...

Då skulle du se mina lårkakor!

Men du, den var väl fin? Jag är så väck och ute att jag inte ens fattade att det var dags att köpa blus förrän det var för sent. För ett studiebesök på H&M, alltså.

Förutom att vi numera är trashbloggare, kommer vi nu att bli hysteri- och upplevelsebloggare med sådant här inprickat i almanackan:

* Rea på Icas lövbiff samma dag som pensionen betalas ut.
* Liza Marklund signerar böcker i en för liten boklåda.
* Snöstorm i Eslöv.
* Tågkaos på Centralen.
* Bloggträff i Rom.

(Den där sista var väl bäst?)

Linda K sa...

nu ÄR du en modebloggare :D topen ser finfin ut på dej!

Anonym sa...

Den sitter ju i alla fall som vore den klippt och skuren för dig!

Petra sa...

Behåll!!

Bloggblad sa...

Hade jag en så där snygg figur skulle jag visa upp den i allehanda tjusiga kreationer varje dag. Behåll och njut!

Anonym sa...

Snygg och behåll dom. Sälj på tradera om du behöver pengar. Annars ha på nyårsfesten? Jag har fin figur säger alla, när jag lyckas dälja mina ridbyxlår.

Anonym sa...

Snyggt!

Men behöver man fundera på om man kommer att använda brukar man oftast inte göra det, hur snygg kjolen/kappan/byxorna/tröjan än är.

Men som sagt, på Tradera kan man sälja det mesta...

Humlan sa...

Snygg! Och jag tycker nog att den kan gå ihop med dig (enl. sista bilden), men det ska ju kännas rätt också.

Anonym sa...

Behåll trasorna! Nu när du ändå gjort dig besvär med att släpa hem dem. De såg förresten fina ut också.

Anonym sa...

Yes. Självklart. (Fast du kan ju lämna tillbaks den och sedan köpa den begagnat på stadsmissionen av någon som köpt den men aldrig vågat använda den för att hon kom på att hon inte brukade ha den klädstilen.)

wv föreslår att du ska ta på dig en oimpqtop

aequinoxia sa...

Storlekarna är galna på H&M nu för tiden! Jag brukar aldrig handla där, men var inne en vända förra helgen. Det sista som dör är hoppet. För tio år sedan hade jag deppat för att jag uppenbarligen har en konstig figur, nu utgår jag helt fräckt från att de är galna på H&M. :-)

Men blusen var snygg! Har du en galge över till den så tycker jag att du ska behålla den. Man vet aldrig när den kan behövas.

Översättarhelena sa...

Jag tycker nog att summan av kardemumman blir att den får behållas! Tack för alla inpass! Och för komplimanger såklart. Snygg figur är inte precis något jag brukar få höra att jag har, fast ni har ju inte sett mig i verkligheten :)
Lotten: Bloggträff i Rom? Count me in!

Anonym sa...

Lite senkommen här med kommentar, men jag tycker du ska behålla den! Väldigt snygg blus. Använd den till vardags om inte annat! Det skulle jag ha gjort. Fin får man vara när som helst.

Anonym sa...

Behåll. Om inte annat som ett slags memento över fåfängligheten.

Wv säger "shpuk". Det låter uppfordrande på något sätt.