2007-01-18

Tjenare på er alla ekenkisar och ekenbönor!

Eller heter det inte så nuförtiden kanske? Fast det tror ju vi kållar och ador att det gör. I vilket fall som helst så kommer jag att hedra kungliga hufvudkommunen med min närvaro i början av februari, och nu verkar det arta sig till en bloggträff torsdagen den 1 februari!

Petra och Annika är på! Lotten och Studiemannen funderar också på saken.

Men var ska vi vara, var ska vi vara? Jag som inte har varit i Stockholm sen jag lurade mig in med falskleg på Café Opera. (Äsch, nu ljög jag igen.)

17 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer gärna!

Petra sa...

Vi får fundera ut något bra!
Vill vi käka eller vill vi bara dricka eller bara fika?

Petra sa...

PS: Jag äter och dricker gärna på något lagom billigt ställe. KGB kanske är bra, eller någonstans på söder?

Då kan vi också diskutera och bestämma något inför bokmässan.
Idag blev det 95% klart att jag ändå ska dit och jobba i år igen.

Översättarhelena sa...

Anna: Toppen!
Petra: Dricka öl är aldrig fel. Mat är väl också tänkbart. Nånstans på Söder tycker jag låter bra, å andra sidan är det nog bäst att ni ekenbönor och eventuella kisar får sköta den biten!

Anonym sa...

Vaaaasastan!!!

Hur länge stannar du, Helena?

Översättarhelena sa...

AB: Men Vasastan låter också finfint. Fast vad vet jag, jag är ju bara en gammal smålänning från Göteborg! Torsdag till lördag hade jag tänkt mig att stanna, fast jag är lite dålig på att planera så det är inte alldeles bestämt än.

Anonym sa...

Det finns nu starka krafter hos studiomannen som riktar in sig på lördan, tror jag.. men nu blir det för rörigt för mig... ni andra får fixa det här, jag bara kommer jag!

Översättarhelena sa...

AB: Jag kan nog inte stanna till lördag kväll, för jag upptäckte just att jag ska vara korvgumma på söndagen. Vad synd! Men några kanske ändå vill träffa mig på torsdagen?

Petra sa...

Jag kan inte på lördagen så torsdagen passar mig utmärkt!

Petra sa...

Vasastan funkar för mig också. Nära pendeltåget är min melodi! :)

Jag föreslår något av följande.

Paus eller Två.

Båda två på Rörstrandsgatan.

Någon som har erfarenhet om något av ställena?

Översättarhelena sa...

Petra: Jag tycker vi spikar torsdagen! Anna kommer ju också och Lotten och /ingrid, som är blogghangaround och livlig kommentatris, särskilt hos Lotten. Och Annika också hoppas jag! Och förstås alla andra som har lust och råkar se det här senare! Men: vi måste bestämma ett plejs!

Översättarhelena sa...

Petra: Båda ser trevliga ut, fast jag har inte varit på någotdera. Men jag skriver en fråga i ett riktigt inlägg så får vi höra om någon har en synpunkt, annars kan vi ju helt enkelt bara bestämma det ena :)

Anonym sa...

Jodå!

Fast nu har jag just övertalat dem på Peters blogg att vi ska ha lördagsbrunch så att du kan vara med...

Trulsa tände stenhårt på brunch!

Fast det ena utesluter väl inte det andra? Jag som har lovat mig själv ett häftigt uteliv går gärna på båda!

Översättarhelena sa...

AB: Jamen, detta är ju sagolikt bra! Jag har just bokat in mig på ett tåg klockan 16 på lördagen så det blir finfint med brunch! Och DESSUTOM bloggträff på torsdagen. Häftigt uteliv, here I come!

Studiomannen sa...

Här är jag!

Brunch på lördag kommer det att bli. Lördagen den 3:e februari närmare bestämt. Överlåter med fördel åt t ex Annika att hitta något lämpligt ställe och klockslag.

Jag tar dessutom för givet att ni ses på torsdagen och jag kontrar med att vilja förlänga bloggträffandet även över söndagen.

Varje torsdag jobbar jag med Peters Popquiz i Falkenberg.

Studiomannen sa...

För övrigt hade jag ibland önskat att jag verkligen var en studieman som du skrivit, Helena! :-D

Översättarhelena sa...

Studiomannen: Hihi, visst studerar du väl flitigt också, frågan är väl bara vad? Lördagsbrunch blir ju wunderschön!