2007-01-26

Här ska bloggträffas!

Bloggare, kommentatorer, allmänna hangarounds, beundrare och andra som känner sig manade ses på torsdag den 1 februari klockan 19 på klassikern Glada stinsen på Rosenlundsgatan 23 (precis bredvid ingången till Södra station), där Petra har varit så rasande gullig och bokat bord. Inte mindre än åtta stycken glada bloggare och kommentatorer tros dyka upp: Jag, Petra, Lotten, Annika, Anna, Ingrid, RS (Kulturbloggen) och Ica.

Är det någon mer som känner ett oemotståndligt behov av att frottera sig med detta sällskap så är ni givetvis extremt välkomna. Skriv bara här i kommentarerna, så fixar Petra ett större bord! Simsalabim bara!

Förresten, jag har förstått att vissa, exempelvis Ica, inte känner sig fullständigt säkra på hur man hittar i överallt i huvudstaden. Om du eller någon annan vill ha mitt mobilnummer för säkerhets skull, så mejla mig på oversattarbloggen snabel-a gmail punkt com, så ska vi säkert kunna lotsa varandra rätt. Haha, trodde ni ja! Här har ni kvinnan som fortfarande går vilse i den stadsdel där hon har bott i sjutton år. Men mejla mig ändå, så skickar jag mitt mobilnummer – så kan vi trösta varandra när vi har gått vilse.

Som om det inte var nog med trevligheter så blir det dessutom bloggbrunch den 3 februari! Läs mer om den hos Studiomannen.

15 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Jag tar Ica i hampan, så hon kommer säkert fram!

Anonym sa...

Nu passar ni på igen ... Varför har ni alla träffar i Stockholm när jag inte är där? Den tionde febr. kommer jag hem från Öknen på en vecka och då måste ni förstås välja den första febr. Stygga ni. Ja, jag vet jag är inte bloggare men jag har tidigare fått dispens såsom varande flitig kommentatös. Och så livat som det var i Göteborg vill jag gärna träffa det här gänget igen, så klart.

Anonym sa...

Skoj! Tittade in här för att se var träffen ska gå av stapeln.

Vi kanske får ha en extra ordinarie ökenträff också?

Bloggblad sa...

Blir SÅ avis... jag ska, liksom Ökenråttan, till Sthlm den 10 februari, fast då har jag nog inte tid ändå med nåt bloggträffande. Ska ha annat träffande för mig...

Studiomannen sa...

Och när ditt tåg går på lördagen kommer vi att ha full fart på festen så du kommer att vilja boka om!

Anonym sa...

Och a propos det: Här har jag sett mej själv som en i gänget, specialkvalificerad kommentator. Och så kanske det bara är så att jag är en "allmän hangaround"! Nu blir jag orolig. Hur definierar man det ena och det andra?

Bloggblad och jag får väl ordna en tvåmansträff, om det nu är möjligt. Hur länge stannar damen i Stockholm? Jag drar tillbaka till Öknen den 17 febr.

Översättarhelena sa...

Ökenråttan: Å nej, vad synd att jag missar dig så precis! Hmm, börjar fundera lite på om jag har tid med ytterligare en Stockholmstripp, men nej, det går nog inte ...
Förresten: du kan nog kvala in som både kommentatris och hangaround.
Bloggblad: Och dig också! Anfäkta och anamma.

Eva-L sa...

Typiskt att just den kvällen måste jag vara hemma med barnen, jag som bor nästan runt hörnet. Jag har aldrig varit på en bloggträff eftersom jag alltid blir för blyg, men den här gången var jag mäkta fresatd (tills jag då insåg att någon redan bokat kvällen...)

Översättarhelena sa...

Eva-L: Vad synd! Har du inte en granne som kan titta till barnen i tjugo minuter så du kan komma och säga hej till oss på Stinsen åtminstone?

Anonym sa...

Jamen ååå ... jag vill :) Får jag? Möjligen???
Btw ... maila mig så ska jag ge dig alla uppgifter om den där kursen ;)

Översättarhelena sa...

Christina: Självklart, vad trevligt! Jag ber Petra plussa på bordsbokningen.

Ica sa...

Haha, skulle ju säga som Lotten: jag litar på att hon drar mig till rätt ställe. Om jag inte dykt upp med henne är jag på sannolika skäl kidnappad.

Anonym sa...

Hjälp! Jag vill också gå till Glada Stinsen (krypavstånd, så bra). Går det?

Översättarhelena sa...

Ica: Om inte jag hittar så kan jag ju ringa er då, okej?
Cruella: Jamen självklart, vad kul! Kryp dit bara, jag meddelar Petra att vi får bygga ut bordet lite till!

Ica sa...

Självklart. Det kommer gå lysande. En halvförvirrad med lokalsinne som en ovanligt vilsen igelkott, och en halvförvirrad halt lotta(en)på kryckor. Det kommer gå lysande. Eller, om jag bara får veta vart stället ligger så brukar jag kunna hitta rätt bra. Vet inte om jag litar på henne med kryckorna. Beror på mängden citadon.