2008-11-10

Sex roller söker en publik

Trubaduren, författaren, bloggaren, familjefadern, tv-kocken och vivören Peter Barlach turnerar land och rike runt med sin enmansföreställning ”Heliga familjen” i Riksteaterns regi. Har du inte sett den? Grämer det dig nåt obeskrivligt? Lugn! Det finns hopp! Det finns fortfarande biljetter kvar till föreställningen i Uddevalla den 15 november, alltså nu på lördag, det vet jag från vanligen välunderrättad källa. Skynda dig att boka!

barlach
Jag tror att det är den brunlurvige längst till höger som är vivören.

Huskorset, Ataharis och jag ska dit!

PS. Behöver du skjuts från Göteborg? Jag har plats i bilen, så det är bara att höra av sig!

PS 2. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det där med ”vivören”. Vad gör man inte för att få travestera Pirandello en liten smula?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Och om man behöver skjuts från Stockholm? Samt barnvakt?? Då antar jag att man får söka sig andra vivörer på närmare håll. *mutter*

Översättarhelena sa...

Envar sin egen vivör, vetja!

Anonym sa...

Tiggde just skjuts fast på fel blogg. Det är ju här jag ska tigga! Blir det avigt att svänga in till Hålan när du far upp från Stora Staden? Vi är två som kan sitta där bak och trängas. Lovar att bjuda dig på alkoholfritt under kvällen!

Översättarhelena sa...

Ursäkta min geografiska okunnighet, men ligger det på vägen? I så fall ska det väl gå utmärkt! Däremot tror jag att ölfestligheterna kommer att äga rum i självaste Göteborg, eftersom själva trubaduren efter vad jag har hört ska bo på Park. Så jag hade tänkt köra hem och parkera bilen först. Har ni tid att hänga med in till Göteborg efteråt?

Lotten Bergman sa...

Näe. Nu tycker jag att ni har alldeles för kul där borta på framsidan.

Jag muttrar härmed i kanon med hakke.

Översättarhelena sa...

Vi behöver ju muntras upp efter alla cykelolyckor! (Igår fick maken bakhjulet på cykeln lätt manglat av en korsande bilist. Nu ska han - tro det eller ej - skaffa sig en hjälm.)

Anonym sa...

Å vad det här låter kul! Men för långt bort (från jordens medelpunkt alltså, rent objektivt sett). Men hälsa att han genast måste skriva vidare om tennis-John, den andra boken slutade så väldigt sorgligt. Böckerna är jättebra!

Översättarhelena sa...

Det ska jag absolut hälsa honom!

Peter Barlach sa...

Åh, vilken strålande reklam och vad generöst du skjutsar folk.

PS: Till Ingrid: Tack, så det värmer. Jag tycker själv det är supersorgligt. Märkte du att det slutar precis som i första boken. Fast tvärtom.

Anonym sa...

Nämen - hjälm! Så bra! I Gbg behöver man verkligen ha en del säkerhetsmarginal om man ska ge sig ut på cykel. Bilisterna är lite väl burdusa ibland. Själv cyklar jag inte så mycket men min man trampar ner till Järntorget i ur och skur varje morgon och har varit med om en hel del incidenter mellan bil-cykel.

/Monica

Anonym sa...

Är karln gift med något av de där fruntimren? Alla ser ut att vara syskon ...?

Att Helenas make behöver hjälm är ju helt klart! Tur att han inser det. Sköt om honom!

Översättarhelena sa...

Ja, är det inte en underlig familj, Ökenråttan!

Monica, just i de trakterna trampar min make också omkring, och det är ju rena slagfältet där i rusningstid!

Anonym sa...

Kanske skulle man hitta på fler skydd att utrusta dem med? Typ knäskydd, armbågsskydd och suspensoar? Nu när de ska halka omkring med hoj bland glashala svårvagnsspår och höstlöv och underkylt regn (+ sadistiska bilister) - räcker det med hjälm?

/Monica