2008-11-11

Hon gav ordet sömnig ett ansikte

Världens bästa Huskors visar hur hon ser ut mitt i natten. Så då vill ju inte jag vara sämre!

P1070536
Visst liknar jag Lennart Bodström lite när jag är som tröttast?

Och nu tycker jag och Huskorset att det här ska bli en ny så kallad bloggkavle! Härmed uppmanar jag alla och envar att visa hur ni ser ut när ni vaknar mitt i natten! Här kommer lite instruktioner:

1. Drick ett par liter vatten strax innan sänggåendet.
2. Gör alla nödvändiga inställningar på kameran och lägg den i badrummet.
2. Gå och lägg dig.
3. När blåsan väcker dig mitt i natten och du sömndrucket snavar ut i badrummet ska du ha sinnesnärvaro nog att knäppa en bild av sig själv!
4. Publicera bilden på bloggen. Just detta behöver inte nödändigtvis ske mitt i natten.

Vågar du? Det är väl klart att du gör!

19 kommentarer:

Anonym sa...

Vågar gör jag allt, men det skulle aldrig falla mig in att gå upp mitt i natten för att blåsan väcker mig. Då ska man hålla sig, det är bra för prostatan, har jag hört.
Jag tror förresten att det räcker att jag tar en bild när jag går upp på morgonen - det skulle skrämma skiten ur vem som helst.

Översättarhelena sa...

En bild just efter uppstigningen får duga, Stellan!

cruella sa...

Åååh. Jag har ett nytaget foto i min gamla skraltiga mobil av hur jag såg ut när jag KOM HEM mittinatten härom natten.

Jag hade mustasch. Say no more.

Anonym sa...

Men hur fasen hittar ni kamera/mobil mittinatten? Jag hittar med nöd och näppe till toadörren...

Huskorset sa...

Bravo Helena! Och ja, du är Bodström upp i dagen!

Anonym sa...

Unize! manar wv, måste vara en uppmaning till alla att ta bilder av sig själva mitt i natten.



Här har man bara varit borta i två sagar, och så är det redan två nya inlägg på bloggen!

Anonym sa...

Alltså ni är milt knäppa ni bloggare. Fast på ett bra sätt.
Men det där med Bodström kan jag inte hålla med om. Eller är det den gamle Bodström du tänker på?

Översättarhelena sa...

Ja, Bodström d.ä., såklart!

Lotten Bergman sa...

Nu vill jag vara med -- men inte ens vilda små bebisar kan numera få mig att vara uppe och vandra mitt i natten. Jag får skylla på prostatan jag också.

Översättarhelena sa...

Jojo, skyll på prostatan bara. Här skiljer vi agnarna från vetet minsann!

Anonym sa...

Ha ha ha... knäppaste utmaningen hittills i bloggvärlden. Klart jag måste nappa på den :D
men jag får nog tänka efter innan jag lägger ut den...*fegisgardering*

Anonym sa...

Lite knepig för den som försöker vara anonym, måste fundera.

Anonym sa...

Rolig idé! Men sorry, jag vill fortsätta vara anonym för flertalet i alla fall ... :-)

Ett höjdarinlägg hur som helst!

Anna sa...

Vilken underbar blogg!!!
Landsman i Norge;)

Anonym sa...

Haha, underbart fotografi, och vilken prestation att ta fram kameran! Det är så man får bra bilder, genom att ständigt ha fotoberedskap.

Hälsningar från Angered

Anonym sa...

Strålande idé. Helt i linje med något jag själv funderar på: en "dagens outfit"-blogg featuring undertecknad...vars garderob skulle få Ebba von Sydow & co att tvärdö av skräck. Mina basplagg är i genomsnitt fyra år gamla (och BARA svarta=urtvättat gråsvarta, numera), mina tre användbara par byxor sitter rätt illa och börjar bli tunnslitna på strategiska områden, mitt förråd av "piffiga accessoarer" är obefintligt...

Ni fattar grejen?

Självklart sminkar jag mig ungefär tre gånger om året, dessutom :).

Översättarhelena sa...

Idpadida, du måste ge oss en länk om du själv tar upp den här bloggkavlen!

Bloggblad sa...

Hahaha! Det var en himla kul utmaning... vete tusan om jag törs se en sån bild av mig. Det räcker väl med att jag blundar när jag går ut och hämtar tidningen så att inte grannarna ska se hur sömnig jag är.

Det sociala (fri)spelet sa...

Sent omsider: Kavlen är upplockad! Så här ser JAG ut när jag vaknat mitt i natten