2006-10-25

Presenter blev det

Och dessutom massvis av gratulationer från snälla bloggare!

Vill ni se vad jag fick? Det vill ni väl?

PICT0004
En mycket tjusig nattskjorta i rutig flanell (av maken).


PICT0009
Örhängen i form av fiskrens (av äldsta dottern).

PICT0012
Armband – mycket snyggare än det ser ut på bilden (också av maken).

PICT0011
Skivan ”Koop Island”. Mitt livs första jazzskiva! Jag är sannerligen fyrtiofem! (Av maken.)
Gulliga smycken i form av ett lila hjärta och en röd nalle, hempysslade av yngsta dottern. Ska hängas i ett halsband.
Gudomligt goda chokladpraliner från Systrarna Kanold (av sonen).
Väldoftande bodylotion ”Rykiel Rose” (av yngsta dottern).


PICT0014
Samlingsskiva med Nancy Sinatra – med tillhörande hemsytt fodral av äldsta dottern.

Och så väntar jag på ett finfint postorderplagg också, fast det ska visst inte dyka upp förrän om en månad. Hmm, det finns vissa nackdelar med postorder, trots allt.

14 kommentarer:

Bloggblad sa...

Grattis från en äldre gratulant
som minsann vet hur det är att va' tant
Åren kommer fortare än du tror
och snart är det dags för foträta skor
för liten väska och permanent
annars är det allmänt känt
att man kan klä sig som man vill
för tantmodet står alltid still

Håll humöret uppe så ingen ser
att allting annat trillat ner

(och så finns det en fortsättning som jag glömt - att komma ihåg mina egna dikter har jag slutat med för länge sen...jag har köpt ett fickminne med batteri...)

Petra sa...

Härligt! Grattis på födelsedagen!

qi sa...

Grattis Helena på fyrtiofemårsdagen! Vilka fina presenter du fått. Och en fin dikt från bloggblad...

Anonym sa...

Åh, Systrarna Kanold... Lyckliga du :)
Grattis från mig med!

Lotten Bergman sa...

Fiskar i öronen vill jag också ha! Grattis!

Anonym sa...

Härligt att se så bortskämd du blev. Helt rätt! Och grattis igen!!

Saring sa...

"Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en alldeles vanlig dag? Nej, det är Helenas födelsedag! HURRA HURRA HURRA!

Vad är det för ett bus? Vad är det för ett bus? Nej det är inte alls något bus. Det är en tårta med ett litet ljus. Det är väl inget bus!"

Moore is moore, so...

"Ja med en enkel tulipan, uppå bemärkelsedan, jag har den äran, jag har den äran att gratuleeeera.
Ty det har blivit populärt och är så välment och kärt, att jag är säker att innan kvällen det kommer flera.

En liten blomma så här planterad uti en kruka betyder mer, än Orrefors som är dekorerad med vita liljor och orkidéer.

Ja, med en enkel tulipan, uppå bemärkelsedan, jag har den äran, jag har den äran att gratuleeeera!!!"

BAMSEBAMSEMEGAASASKETAMYCKET GRATTIS PÅ FÖLLSEDAN!!!

Ps. Fiiina presenter!

Översättarhelena sa...

Tack alla jättegulliga och snälla och rara blogare och andra människor för gratulationerna! Och inte minst dikten!

Översättarhelena sa...

Ja, bloggare menar jag såklart. Efter en god födelsedagsmiddag med, låt mig tänka efter, tre glas vin, så kan det bli sådär.

Anonym sa...

Precis som Lotten vill jag också ha såna örhängen! Var kan man hitta sådana? (Utom hemma hos dig alltså...)

Översättarhelena sa...

Ewa: De är köpta i museishoppen på Naturhistoriska museet i Göteborg. Förutom de här fiskrensen har de massvis med andra roliga örhängen: ödlor, ormar, ugglor, sälar ...

Anonym sa...

Tack för tipset! Jag ska genast be min Göteborgspendlande vän bege sig dit!

Studiomannen sa...

Jag hade kunnat tänka mig att göra hål i öronen för de där! Grattis grattis i efterskott min vän!

Anonym sa...

Hej!
Joo jag såg precis din flanell skojrta! Vet du var han köpt den? För jag är ute och letar något liknande till min mamma! Hon hade en sån för massa år sedan! Så nu tänkte jag köpa en ny till henne! Vore tacksam för svar! Skicka gärna till Frida_Tobias@hotmail.com

Tack på förhand!